Αποτέλεσμα 1ης συνάντησης Κινήσεων Πολιτών & Οργανώσεων

Έγινε στα τέλη Ιούνη η συνάντηση κινήσεων πολιτών και οργανώσεων με αφορμή την εβδομάδα χωρίς αυτοκίνητο του Σεπτεμβρίου. Στη συζήτηση που έγινε συμφωνήθηκε να οργανωθούν από κοινού εκδηλώσεις στη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, μέσα από τις οποίες θα αναδεικνύονται τα προβλήματα της πόλης και θα προτείνονται λύσεις. Στη συζήτηση τέθηκαν μια σειρά προβλήματα πέρα από αυτά που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο, όπως οι ελεύθεροι και οι δημόσιοι  χώροι (όπως τα στρατόπεδα), η κατάσταση με τα θεματικά πάρκα της παραλίας, το ελάχιστο πράσινο ,προβλήματα ηχορύπανσης στις γειτονιές, μετακίνησης των ΑΜΕΑ και όχι μόνο.

Ξεκινάμε με αφορμή την εβδομάδα χωρίς αυτοκίνητο για να δούμε εναλλακτικές λύσεις στο θέμα των μετακινήσεων των ανθρώπων σε μία πόλη και τις παράπλευρες απώλειες από την κυριαρχία του αυτοκινήτου. Έτσι σαν πρώτες σκέψεις που τέθηκαν ήταν η θαλάσσια συγκοινωνία , ποδήλατο στη πόλη και καταλήψεις πεζοδρομίων, πλατειών κ.α.

Θέλουμε μέχρι τέλη του Ιουλίου να καταλήξουμε τα δύο η τρία θέματα που θα θίξουμε τη εβδομάδα του Σεπτέμβρη, τον τρόπο που θα οργανώσουμε τη παρουσίαση τους, ποιοι θα τα οργανώσουν, σε ποιους θα απευθυνθούμε.

Η άποψη μου είναι η εξής: μία αιχμή είναι η θαλάσσια συγκοινωνία. Είναι θέμα πιασάρικο, υπάρχει πλούσια επιχειρηματολογία, μπορεί να εξασφαλίσει δημοσιότητα και μπορούν να εμπλακούν διάφοροι φορείς αλλά και να βγουν αντιθέσεις που υπάρχουν στη πόλη και πτυχές μια άλλης ανάπτυξης τη πόλης. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε και θεσμικούς φορείς και να υλοποιήσουμε με ενοικίαση(;) καραβιού μια διαδρομή παράκτια και με ανάλογη αξιοποίηση ΜΜΕ να το ξαναθέσουμε στη πόλη για να ζητήσουμε απαντήσεις και δεσμεύσεις.

Το θέμα της μετακίνησης με ποδήλατα (χαράζοντας και υλοποιώντας  ποδηλατοδρόμο μέσα στη πόλη σε συνεργασία με συγκοινωνιολόγους) θεωρώ ότι είναι υλοποιήσιμο μιας και υπάρχει οργανωμένο δυναμικό από συλλογικότητες της πόλης.

Το θέμα της κατάληψης των πεζοδρομίων και των πλατειών νομίζω πρέπει να ξεκινά από τις αυθαιρεσίες των οδηγών αλλά μπορεί να μπαίνει και σε άλλες αυθαιρεσίες. Εδώ υπάρχει ένας κίνδυνος να το ανοίξουμε πολύ και να περάσουμε στην ενότητα ελεύθεροι δημόσιοι χώροι. Θεωρώ ότι με αυτό θα ασχοληθούμε αργότερα. Μία πορεία με καροτσάκια (όλων των ειδών) μέσα στο κέντρο που θα διανθίζεται με εκδηλώσεις – παιχνίδια, αλλά και σήκωμα αυτοκινήτων που εμποδίζουν είναι εφικτό να οργανώσουμε.

Γύρω από αυτές τις τρεις αιχμές θα πρέπει να μείνουμε, να συζητήσουμε τι υλικό θα βγάλουμε, με ποιο τρόπο θα γίνει ενημέρωση (έντυπα, αφίσες, ραδιόφωνο, διαδίκτυο), με ποια σειρά. Χρειάζεται(;) συνέντευξη τύπου στην αρχή η στο τέλος, φροντίδα ώστε κάθε εκδήλωση να μην περνάει στα ψηλά (θα βοηθήσει η πρωτοτυπία ). Στο τέλος της εβδομάδας διαδικασία συνάντησης- απολογισμού.
Αυτά από μένα ας γίνουμε ποιο συγκεκριμένοι και εκκρεμεί συνάντηση τέλος του Ιουλίου.

Γιώργος Αντωνόπουλος

Advertisements

2 thoughts on “Αποτέλεσμα 1ης συνάντησης Κινήσεων Πολιτών & Οργανώσεων”

  1. Έγραψα ένα κείμενο για εισαγωγή, τεκμηρίωση, παρουσίαση:

    Στην Ελλάδα λατρεύουμε το Ι.Χ. αυτοκίνητο. Το Ι.Χ. που είναι ο πατριάρχης
    της ρύπανσης,
    της σπατάλης ενέργειας,
    του άγχους
    της ιδιώτευσης,
    και ειδικά στην Ελλάδα αποτελεί
    το Νο 1 κίνδυνο για τη ζωή του πολίτη λόγω λανθασμένης αντίληψης περί ταχύτητας και λόγω έλλειψης σεβασμού στον πεζό
    το Νο 1 παράγοντα υποβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος λόγω κατάληψης του δημόσιου χώρου, εκδίωξης όλων των άλλων χρήσεων (παιχνίδι, περπάτημα, πράσινο, πλατείες), άτακτου και αισθητικά απαράδεκτου τρόπου στάθμευσης.
    Ενώ η παγκόσμια τάση είναι λιγότερα αυτοκίνητα, πόλεις με πράσινο και κελάηδισμα πουλιών (πραγματικών πουλιών στο κέντρο της πόλης), στη Θεσσαλονίκη αποδεχόμαστε την άγρια κυριαρχία των μηχανοκίνητων μέσων και οι τοπικοί άρχοντες διαλαλούν πως ΔΕΝ υπάρχει χώρος για ήπιους τρόπους κυκλοφορίας.

    Εμείς, οι ενεργοί πολίτες αυτής της πόλης δηλώνουμε πως ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ αυτή την άσχημη, βρώμικη, επικίνδυνη πόλη και απαιτούμε:
    δημιουργία ενός άλλου χάρτη της πόλης με εναλλακτικές διαδρομές, αύξηση του πράσινου και αισθητική αναβάθμιση της πόλης
    απελευθέρωση χώρων (στρατόπεδα) και μη απόδοσή τους στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία
    ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών με θαλάσσια συγκοινωνία και τραμ
    προώθηση ποδηλάτου και περπατήματος με πραγματικές επενδύσεις σε ανάλογες υποδομές

    Γρηγόρης

  2. Συμφωνώ με τον Γρηγόρη , νομίζω ότι πρέπει να γίνει έτσι και αλλιώς όμως μια τεκμηριωμένη πρόταση προς υλοποίηση.Εννοήτε εφικτή !!!!!!!!!!!! Και επιμένω ώς άποψη στον δρόμο ήπιας κυκλοφορίας που θα εννώνει την Θεσσαλονίκη.

    Λευτέρης

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s